HAFRİYAT YAPIM VE HİZMET İŞİ ALIMI YAPILACAK

  • 29.08.2013
  • tarsustb

Borsamız mülkiyetinde bulunan  Tapu bilgileri Mersin ili Tarsus İlçesi Fevzi Çakmak Mahallesi 4608 ada 1 numaralı ile 4612 ada 3 numaralı parsellerde bulunan imarlı arsalarımızda hafriyat alımı ve hafriyat işleri yapım ve hizmet işi satın alınacaktır.İstekliler teklif şartları ve sözleşmeye göre tekliflerini vereceklerdir. 

Tarsus Ticaret Borsası Yeni Hizmet Alanı
HAFRİYAT ALIMI VE HAFRİYAT İŞLERİ İÇİN HİZMET ALIMI
1 - Kuruma ilişkin bilgiler
1.1. İdarenin;
a) Adı: T.C. Tarsus Ticaret Borsası
b) Adresi: Adana Cd. 3111 sokak Borsa Sarayı Kat:2 Tarsus
c) Telefon numarası: 0324 624 16 68
ç) Faks numarası: 0324 624 40 75
d) Elektronik posta adresi: tarsustb@tobb.org.tr
e) İlgili personelinin adı, soyadı ve unvanı: Hasan ŞANLI – Genel Sekreter
 
1.2.İstekliler, yukarıdaki adres ve numaralardan görevli personelle irtibat kurmak suretiyle hafriyat yerini görebilirler.
Madde 2 - Teklif konusu alıma ilişkin bilgiler
2.1. Temin konusu malın/ürünün/hizmetin/yapımın
a) Adı: HAFRİYAT ALIMI VE HAFRİYAT İŞLERİ İÇİN HİZMET ALIMI
b) Yapılacağı yer: T.C. Tarsus Ticaret Borsası 4608 ada 1 numaralı ile 4612 ada 3 numaralı parsel
c) Miktarı (fiziki) ve türü: Kübaj ölçümü ve Plankote teklif sahibi firma tarafından yapılarak miktarı hazırlanacaktır.
Hafriyat miktarı 100 cm olup 50 cm si kelle kaya geri kalanı mekanik sıkıştırma.MAKİNE İLE HER DERİNLİKTE YUMUŞAK VE SERT KAZI YAPILMASI,SERME, SIKIŞTIRMA,MAKİNE İLE YÜKLEME YAPILMASI ,HAFRİYAT MİKTARI, HARFİYAT NAKLİ İŞ KALEMLERİ İÇİN AYRI AYRI FİYAT VERİLECEKTİR.Hafriyat işine ait iş kalemleri cetvel halinde birim fiyatları ile teklif mektubunda belirtilecektir.
 
Madde 3 – Teklife ilişkin bilgiler ile teklif ve son teklif verme tarih ve saati
3.1.
a)Teklif kayıt numarası: TTB.33.B.501/HAFRİYAT -2013
b) Usulü: Teklifle doğrudan satın alma.
KAPALI ZARF
c) Tekliflerin sunulacağı adres: T.C. Tarsus Ticaret Borsası Adana Cd. 3111 sokak Borsa Sarayı Kat:2 Tarsus
ç) Tekliflerin sonuçlandırılacağı adres: T.C. Tarsus Ticaret Borsası Adana Cd. 3111 sokak Borsa Sarayı Kat:2 Tarsus
d) Teklif (son teklif verme) tarihi: 05/09/2013
e) Son teklif verme saati: 12:00
f) Tekliflerin değerlendirilmesi için  toplantı yeri: T.C. Tarsus Ticaret Borsası
3.2. Teklifler (son teklif verme) tarih ve saatine kadar yukarıda belirtilen yere kapalı zarf içinde evrak ayıt numarası alınmak suretiyle verilecektir.
a)Son teklif verme saatine kadar kuruma ulaşmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz.
b) Anahtar teslim alım işi olduğu için kısmi teklif verilemez. İstekliler, ödenecek vergi (KDV hariç), resim, harç ile ulaşım ve her türlü sigorta giderleri teklif fiyata dahil edilerek verilecektir.Bunlara ait artış ve farkları ileri sürerek herhangi bir hak talebinde bulunamaz.
c)
Teklif geçerlilik süresi 60 gündür.
3.3. Verilen teklifler, herhangi bir sebeple geri alınamaz.
3.4. Teklif tarihinin tatil gününe rastlaması halinde , takip eden ilk iş günü aynı saate kadar verilen teklifler kabul edilir.
 
4-Teklif verebilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler
4.1. İstekliler;
a) Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da ilgili meslek odasından, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
b) Tüzel kişi olması halinde, kayıtlı bulunduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
c) Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;
ç) Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
d) Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
e) Vekaleten katılım yapılamaz.

 
5.Ekonomik açıdan en uygun ve en avantajlı teklif sadece fiyat esasına göre belirlenecektir. İdare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez.
6.Yapım alım işimiz yerli tüm isteklilere açıktır.
7. İşin yapılacağı yerin görülmesi
7.1. İşin yapılacağı yeri ve çevresini gezmek, inceleme yapmak, teklifini hazırlamak ve taahhüde girmek için gerekli olabilecek tüm bilgileri temin etmek isteklinin sorumluluğundadır. İşyeri ve çevresinin görülmesiyle ilgili bütün masraflar isteklilere aittir.
7.2. İstekli, işin yapılacağı yeri ve çevresini gezmekle; işyerinin şekline ve mahiyetine, iklim şartlarına, işin gerçekleştirilebilmesi için yapılması gerekli çalışmaların ve kullanılacak malzemelerin miktar ve türü ile işyerine ulaşım ve şantiye kurmak için gerekli hususlarda maliyet ve zaman bakımından bilgi edinmiş; teklifini etkileyebilecek riskler, olağanüstü durumlar ve benzeri diğer unsurlara ilişkin gerekli her türlü bilgiyi almış sayılır.
7.3. İstekli veya temsilcilerinin, işin yapılacağı yeri görmek istemesi halinde, işin gerçekleştirileceği yapıya ve/veya araziye girilmesi için gerekli izinler İdare tarafından verilecektir.
7.4. Tekliflerin değerlendirilmesinde, isteklinin işin yapılacağı yeri incelediği ve teklifini buna göre hazırladığı kabul edilir.

8. Teklif ve sözleşme türü
İstekliler tekliflerini, isterlerse her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatlarının çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden de verebilir.İstekliyle her bir iş kaleminin miktarı ile iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden teklif birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.İşin devamında fiyat farkı söz konusu değildir. İşyerinde ihzar edilen, herhangi bir cins ve türden malzemeler için,ihzarat bedeli adı altında ödeme yapılmayacaktır.İşin metrajının artması halinde % 50 artışa kadar verilen birim fiyatlar geçerlidir.İşin metrajının azalması halinde toplam bedelden düşülecektir.

9.Kısmi teklif verilmesi
İşin tamamı için teklif verilecektir.

10.Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi
İstekliler teklifini gösteren fiyatlar ve bunların toplam tutarlarını Türk Lirası olarak verecektir. Sözleşme konusu işin ödemelerinde de bu para birimi kullanılacaktır.

11.Tekliflerin sunulma şekli
11.1.
Teklif mektubu, teminat ve işe ait  olmak üzere istenilen ve gerekli bütün belgeler bir zarfa veya pakete konulur. Zarfın veya paketin üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve İdarenin açık adresi yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanarak, mühürlenir veya kaşelenir.
11.2. Teklifler, belirtilen saate kadar sıra numaralı alındılar karşılığında İdareye (tekliflerin sunulacağı yere) HAFRİYAT ALIMI VE HAFRİYAT İŞLERİ İÇİN HİZMET ALIMI İŞİNE AİT SÖZLEŞME İLE teslim edilir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmez ve açılmadan istekliye iade edilir. Bu durum bir tutanakla tespit edilir
11.3. Teklifler iadeli taahhütlü olarak posta ile de gönderilemez..
 
 
Tarsus Ticaret Borsası Yeni Hizmet Alanı
HAFRİYAT ALIMI VE HAFRİYAT İŞLERİ İÇİN HİZMET ALIMI
İŞİNE AİT SÖZLEŞME
TKN (Teklif Kayıt Numarası): TTB.33.B.501/HAFRİYAT -2013/
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
1.1. Bu sözleşme, bir tarafta Tarsus Ticaret Borsası (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer
 
tarafta……………………………………………………………………................... (bundan
 
sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a) Adı: Tarsus Ticaret Borsası
b) Adresi: Adana Cd. 3111 Sok. No:94 Kat:2 Tarsus
c) Telefon numarası: 0324 624 40 74 
ç) Faks numarası: 0324 624 40 75
d) Elektronik posta adresi(varsa): tarsustb@tobb.ortg.tr
2.2. Yüklenicinin
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ....................................................
 
b) T.C. Kimlik No: ..................................................................
 
c) Vergi Kimlik No: .................................................................
 
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ..............................................
 
d) Telefon numarası: ................................................................
 
e) Bildirime esas faks numarası: ....................................................
 
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ..................................
 
2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
TKN (Teklif Kayıt Numarası): 2013/25648
Madde 3 - İşin adı, yapılma yeri, niteliği, türü ve miktarı
3.1. İşin adı : Tarsus Ticaret Borsası Yeni Hizmet Alanı HAFRİYAT ALIMI VE HAFRİYAT İŞLERİ İÇİN HİZMET ALIMI
3.2. İşin yapılma yeri: Tarsus Merkez
3.3. İşin niteliği, türü ve miktarı: Hafriyat miktarı 100 cm olup 50 cm si kelle kaya geri kalanı mekanik sıkıştırma.MAKİNE İLE HER DERİNLİKTE YUMUŞAK VE SERT KAZI YAPILMASI,SERME, SIKIŞTIRMA,MAKİNE İLE YÜKLEME YAPILMASI ,HAFRİYAT MİKTARI, HARFİYAT NAKLİ HER İŞ KALEMLERİ İÇİN AYRI AYRI FİYAT VERİLMİŞTİR.
Madde 4 - Sözleşmenin dili
4.1. Sözleşmenin dili Türkçe'dir.
Madde 5 - Tanımlar
5.1.İdaremiz Kamu İhale Kanunu kapsamında değildir.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
6.1. Bu Sözleşme, birim fiyat sözleşme olup, yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan……………………………………………………………......................................................... (rakam ve yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir.
6.2. Yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde yüklenicinin teklif ettiği fiyatlar esas alınır.
Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil olan giderler
7.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin her türlü vergi, resim, harç, yapı kullanım izin belgesi giderleri vb giderler ile ulaşım, sözleşme kapsamındaki her türlü sigorta giderleri sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp, İdare tarafından Yükleniciye ödenir.
Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. Sözleşmenin eki yoktur.
8.2.Teklif dokümanını oluşturan belgeler
8.2.1. Sözleşme içinde istenen belgeler.
Madde 9 - İşe başlama ve bitirme tarihi
9.1. Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 7 (yedi ) gün içinde yer teslimi yapılarak işe 7 (yedi ) gün içinde başlanır.
9.2. Yüklenici taahhüdün tümünü, işyeri teslim tarihinden itibaren …… (………) gün içinde tamamlayarak geçici kabule hazır hale getirmek zorundadır.
Madde 10-Teminata ilişkin hükümler
Kesin teminat, Sözleşme Bedelinin % 30 dur. Kesin teminat mektubunun süresi SÜRESİZDİR. Kesin Teminat mektup tarihi Yer Teslim tarihi itibarı ile 7 gün içinde idareye sunulur.
Madde 11 - Ödeme yeri ve şartları
Bu iş için sözleşme bedeli üzerinden; Tarsus Ticaret Borsası Meclisince yeteri ödenek tespit olunur. Ödeme yeri Tarsus Ticaret Borsa ‘sıdır. Ödeme, iş programı dahilinde İş hak edişlerine göre tanzim edilerek yapılır.
Madde 12 - İş programı
Yüklenici, iş programını yer tesliminin yapıldığı tarihten itibaren on gün içinde, İdareye teslim eder.
Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı
Bu iş için avans verilmeyecektir.
Madde 14 - Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanması şartları
14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.
14.2. Yükleniciye fiyat farkı verilmeyecektir. Ancak, mücbir sebepler veya İdarenin kusuru nedeniyle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, fiyat farkı ödenir.
Madde 15 - Alt yükleniciler
Teklif konusu işte alt yüklenici çalıştırılamaz.
Madde 16 - Montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım onarım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar
Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 17 - İşin ve iş yerinin korunması ve sigortalanması
17.1. Yüklenici; işyerlerindeki her türlü araç, malzeme, ihzarat, iş ve hizmet makineleri, taşıtlar, tesisler ile sözleşme konusu iş için, işin özellik ve niteliğine göre, işe başlama tarihinden geçici kabul tarihine kadar geçen süre içinde oluşabilecek deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın gibi doğal afetler ile hırsızlık, terör, sabotaj gibi risklere karşı, "all risk" sigorta yaptırmak zorundadır. Doğabilecek her türlü zarar ve ziyandan İdare kesinlikle sorumlu olmayıp, sorumluda tutulamaz.
 
17.2. Yüklenici, işin geçici kabul tarihinden kesin kabul tarihine kadar geçecek süreye ilişkin,
a) Yüklenicinin sözleşme şartları dahilindeki yükümlülükleri kapsamında eksik ve kusurların giderilmesi amacıyla yaptığı çalışmalar sırasında kıymetlere verdiği zarar ve ziyanlar,
b) Bakım devresi esnasında ortaya çıkan ve inşaat devresinde yüklenicinin sorumlu olduğu bir nedene dayanan ziyan ve hasarlara karşı genişletilmiş bakım devresi teminatını içeren sigorta yaptırmak zorundadır.
17.3. Yüklenicinin iş, işci güvenliği ve sağlığı ve iş yerinin korunması ve sigortalanması ile ilgili sorumlulukları konusunda tek taraflı sorumludur.
Madde 18 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
İdarenin takdirindedir.
Madde 19 - Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar
İşi teslim etme ve teslim alma esnasında alınan hizmetin değeri yapılan ve teklif edilen iş fiyatından daha eksik olduğu hali vukuunda yapılacak ölçüm sonuçlarına göre işin bedeli ödenir.Eğer fazla ödeme yapıldığı tespitinde Yüklenicinin teminatından bu fazla ödeme tahsil edilir.
Madde 20 - Teminat süresi ve teminatın geri verilmesi
20.1. Teminat süresi SÜRESİZ olup, İşin teslim etme ve teslim alma tarihinden 12 ay sonra geri verilir.Ancak, bu sürenin daha önce olması İdarenin inisiyatifindedir.
Madde 21 – İşin denetimi ve sorumluluğuna ilişkin şartlar
İşlerin denetimi, İdarece belirlenecek ve yetkilendirilen Teknik Kişi tarafından sağlanır. Yüklenici ile Teknik Kişi görevlisi işin tamamından sorumlu ve yetkilidir.
Madde 22 – Yüklenicinin sorumluluğu
Yüklenici taahhüt ettiği iş ve işle ilgili doğabilecek her türlü zarar ziyan, hasar , mevzuat ve benzerlerinin tamamından sorumludur.
Madde 23 - Teknik personel, makine, teçhizat ve ekipman bulundurulması
23.1. Yüklenici, İdareye çalıştırdığı işçi ve teknik personelini İdarenin isteği takdirinde İdareye bildirmek ve iş müddeti zarfında iş sahasında devamlı personel bulundurmak zorundadır. Hafriyat nakli ve sıkıştırma işlerinde kullanılacak makinenin cinsini belirleme İdarenin yetkisindedir.İstekli bu maddeyi peşinen kabul eder.
23.2. Yüklenici, işe başlama tarihinden itibaren cinsi, çeşidi, adedi ve kapasitesi belirtilen makine, teçhizat ve ekipmanı İdareye bildirmek, iş programına uygun olarak iş yerinde sayılan makine ve techizatları bulundurmak zorundadır.İstekli, Makine ve teçhizatını liste halinde istekli teklif mektubunda   23.1 ‘e göre cetvel halinde bildirmek zorundadır. İstekli bu maddeyi peşinen kabul eder.
Madde 24 - Sözleşmede değişiklik yapılması
24.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
a) İşin yapılma yeri,
b) İşin süresinden önce yapılması kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
Madde 25 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve sözleşmenin feshi
25.1. Yüklenicinin sözleşmeye uygun olarak işi süresinde bitirmediği takdirde, gecikilen her gün için sözleşme bedelinin % 0,5 oranında gecikme cezası uygulanır.
25.2. Bu ceza ihtara gerek kalmaksızın uygulanır. İşin uzaması 10 günü geçmesi halinde protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminatı gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilir.Yüklenicinin alacağı varsa , alacağı ile ilgili hak talep edemez. 
Madde 26 - Sözleşmenin feshine ilişkin şartlar
 “Ölçümleme Tutanağı” tanzim edilir. Ölçümleme tutanağında belirtilen imalatın kesin bedeli, sözleşmedeki usul ve cezalara göre değerlendirilir.
Madde 27 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek hafriyat ilave işleri için İşin %50 oranında artması halinde yüklenici sözleşme birim fiyatından işi yapmayı kabul eder.İşin eksilişinde ise yapılan iş kadar bedel ödenir.
Madde 28 - Sözleşmede bulunmayan işlere ait birim fiyat tespiti
Hafriyat işleri dahilinde yapılması ihtimal tüm işler dahi sözleşmede bulunmayan işlerden sayılır. Hafriyattan çıkan malzeme yüklenici tarafından ilgili döküm sahasına dökülecektir.İşin yapılması sırasında meydana gelebilecek hasarlardan yüklenici sorumlu olup, gerekli onarım işlerini yapacaktır.İşin yapım sırasında yüklenici gerekli güvenlik önlemlerini sağlayacaktır.Yüklenici bütün bu işleri peşinen kabul eder.herhangi bir ücret talebinde bulunamaz.
 
28.2.İş kalemi miktarının değişmesi
İşin devamı sırasında % 50'yi aşan artışın meydana gelmesi iş kalemine ait birim fiyatta değişiklik yapılmaz.Bu miktarın üstünde değişiklik olması halinde aşan kısma revize birim fiyat üzerinden ödeme yapılır.
Madde 29 - Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları
Yüklenicinin sözleşme konusu işte çalıştıracağı personelle ilgili sorumlulukları ve buna ilişkin şartlarda, mevzuatta bulunan yasalara uymakla zorunludur.6331 sayılı kanun ile ilgili her türlü sorumluluğu kendinde kabul eder, İdare kesinlikle sorumlu olmayıp, sorumluda tutulamaz. İş Sağlığı ve güvenliği çerçevesinde yapılması ve alınması gerekli her türlü önlemi yüklenici istekli yerine getirmekle sorumludur.Meydana gelebilecek veya doğabilecek her türlü kaza, olay ve benzeri ile çalışanlara gelebilecek zararlardan tek başına sorumlu olduğunu kabul ve taahhüt eder.
 
Madde 30 - İşin devamı sırasında kesin hesapların yapılması
Yüklenici, kesin hesapların zamanında tamamlanmasını teminen işin devamı süresince gerekli elemanı işbaşında bulundurmaya, İdare tarafından yetkilendirilen Teknik kişiye işin gidişatını yazılı olarak vermeye mecburdur. Kesin hesaplar İdare tarafından onaylanmadıkça bu iş tutarı kesinlikle ödenmez.
Madde 31 - Anlaşmazlıkların çözümü
Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde Tarsus mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 32 - Hüküm bulunmayan haller
Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgilisine göre ilgili kanun hükümleri uygulanır.
Madde 33 - Diğer hususlar
İdare mal ve hizmet alımları ile yapım işlerini tâbi olduğu usul ve esaslarla açıklık, şeffaflık ve serbest rekabet ilkeleri gözeterek yapar. Doğrudan temin yöntemiyle karşılanacak hizmet/mal/ürün işi alımları sürecinde ilân yapılması zorunluluğunun bulunmaması ve bu yöntemin uygulandığı hallerde ilan ve süre hükümlerine uyulması veya uyulmaması idarenin inisiyatifi ve takdirinde olup En Uygun ve avantajlı teklif isteklileri ile doğrudan pazarlık yapılması da idarenin takdirindedir. Kurumun zarara uğramasını önlemek amacıyla teklif içeriğinde yazılmamış hususlarla ilgili olarak istekli kurumu zarara uğratacak herhangi ve hiçbir sebebi teklifte bulunmadığını söylerek veya yazılı olarak gösteremez. İstekli teklifini bu şartlar altında vermeyi ve kendisinde kalması halinde yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
Madde 34 - Yürürlük
Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 35 – Sözleşmenin imzalanması
Bu sözleşme 35 maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra …./.…/……. tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip Yükleniciye verecektir.
 
İdare                                                                                                                       Yüklenici
                                                                                                                                                 
 
HAFRİYAT YAPIM VE HİZMET İŞİ ALIMI YAPILACAK